Schrijf in mijn gastenboek
  • Peit (14 september 2014): Uw werk inspireert mij als beginnend beeldend kunstenaar. Elk stuk hout leidt tot een idee en heeft de geest van de creatie door de kunstenaar reeds in zijn oervorm. Piet Godderis Brugge België
  • Peter Vanbeek (15 augustus 2014): A Capella is voor mij een waar kunstwerk, dat met Kop en Schouders uitsteekt boven heel veel andere beeldhouwwerken die ik ken. Ben liefhebber van beeldhouwwerk, en kijk er veel naar. Ruimte, materie en structuren met diverse materialen bieden vaak heel veel moois. Djef toont ons feitelijk dood hout, maar dan in een spetterend vitale en speelse setting. Die geeft blijk van genuanceerde observatie, maar getuigt ook van ongenadige vertelkracht. Unieke persoonlijkheden zien we, allemaal actief betrokken bij een en hetzelfde vocale proces. Je vindt er guitige en grage maar ook obscure karakters, andere zijn weer ingetogen en netjes, sommige vervelen zich. En de volgende blaakt van zelfvertrouwen, of is dodelijk introvert. En ze passen toch allemaal zo naadloos in datzelfde koor. Bijna onuitputtelijk kan dit werk worden uitgebreid met alle herkenbare menselijke karakterkenmerken. Dat maakt het werk aan de ene kant vrij en ongebonden, en aan de andere kant zitten ze toch weer allemaal in datzelfde koor. Wat een genot zien we in het karakter-eigen maken van elke deelnemer van dit vocale spel. Djef moet er zelf vaak om hebben gelachen en van genoten, denk ik. Hoewel de ontbrekende ogen even de aandacht vragen is het overduidelijk de mond die hier het karakter maakt. Die ogen zouden hier maar onnodig afleiden. De veelheid aan nuances die alleen al de monden bieden blijft verbazen. En dan zijn er nog een hele reeks aan andere typeringen die hij subtiel gebruikt. Wat een klankkleur brengt Djef in beeld; wat een differentiatie in persoonlijkheden. En vooral wat knap dat het maar niet wil vervelen, hoe vaak je er ook naar kijkt. Dit houtmenselijk orgel heeft een krachtige orkestratie en Djef is hun razendknappe dirigent. Schitterend werk !! Met inderdaad veel eenheid in diversiteit. http://petervanbeek.exto.nl/
  • Geer (15 mei 2013): Hoi Djef, Genoten van je werk (Museaal), dit is nieuw en bijzonder,wat je niet veel tegenkomt in de kunst omdat ik van mening bent dat veel kunstenaars achter elkaar aanlopen.(kunst is niets totdat een niets kenner zegt dat het goed is ben ik van mening) Groetjes Geer Janssen
  • Florence Nicodème (25 februari 2013): Leuke beeldhouwweren, hilarisch, de muilperen, en de mannekes met hun grote mond open :p
  • Hans Hilgers (13 oktober 2012): Bericht: Hallo Djef, Ik kwam al 'googlend' naar de duurzaamheid van azobé op de water- en windgrens, bij toeval op uw verhandeling terecht over het beeld dat u uit een blok azobé hebt gemaakt. Het ging dan wel niet over mijn vak (waterbouw) maar ben zo gegrepen door het verhaal achter het beeld dat ik het in een keer heb uitgelezen. Ik vind het een fantastische prestatie om zo iets moois te maken uit dergelijk hard materiaal. we passen het inderdaad vooral toe in remming- en geleidewerken juist omdat het door het hoge kiezelgehalte zo hard en duurzaam is (en weinig vatbaar voor paalworm). Overigens hebben we pas palen laten zagen bij de leverancier (uit basra locus, net iets minder hard). Op drie paaltjes (10m lang en vierkant 32) versleten ze één lintzaag, dus dat het beeld u veel gereedschap moet hebben gekost wil ik geloven. Met vriendelijke groet, Hans Hilgers (projectleider Ingenieursbureau Drechtsteden, Dordrecht NL).